Debriyaj pedalına basıldığında tahrikin aracın tekerlekleriyle bağlantısı kesilir. Debriyaj diski volandan uzaklaşarak vites değiştirmenizi sağlar. Ayağınızı arabanın debriyajından çekmek, motor torkunun aracın tekerleklerine aktarılmasını sağlarken aynı zamanda ona hız kazandırır. Debriyaj ve bileşenleri, tahrikin tekerlekler ve motorla koordine edilmesinden sorumludur . Son derece yoğun çalıştıkları için nispeten çabuk yıpranırlar. Çalışmaları sırasında bileşenler yüksek sürtünme kuvvetine maruz kalır ve önemli miktarda ısı açığa çıkar.. Debriyaj pedalına sık sık, aniden veya gerekenden daha uzun süre basıp bırakırsanız veya yarım debriyaj kullandığınızda oluşan ısı debriyaj diski ve sürtünme balatalarının yanmasına neden olabilir. 

Debriyaj yanmasının en yaygın nedenleri şunlardır:

  • Yarım debriyajlı sürüş,
  • Çoklu, sık, ani hareketler,
  • Zorlu arazide araç kullanmak (örn. dağlık),
  • Çok ağır bir yükle araç kullanmak,
  • Debriyajı basılı bırakıp aynı anda vitese takılı olmadan gaz pedalını kullanmak.

  Özetlemek gerekirse, debriyaj bir kamyonda çalışması büyük ölçüde sürücünün becerilerine ve sürüş tarzına bağlı olan birkaç bileşenden biridir.  Kamyonda, yoğun aşınmış frenlere benzer karakteristik bir koku hissedersiniz. Bu, göz ardı edilmemesi gereken bir sinyaldir, çünkü yanmış debriyaj balataları tamamen tahrip olmasına ve dolayısıyla çalıştırma ve vites değiştirme yeteneğinin kaybına sebep olur.

Yanmış bir debriyaj görevini tam olarak yerine getiremez ve bu da şanzımanın hasar görmesine neden olabilir. Bu nedenle, herhangi bir rahatsız edici sinyali zamanında tespit etmek için debriyajın çalışmasını gözlemlemek faydalı olacaktır. 

Etiketler: